Leerdoel vaardigheid  1: Timemanagement

Je bent in staat prioriteiten te stellen en efficïent om te gaan met de beschikbare tijd om daarmee eindresultaten te behalen.

Persoonijke doelstelling: In juni 2015 wil ik bereikt hebben bij timemanagement dat ik een realistische planning kan maken en waar ik daadwerkelijk ook aan kan houden.

 

 

 

 

 

 

 

 

Leerdoel vaardigheid 2b: Vergaderen

Je bent in staat om de basisregels van vergaderen toe te passen in verschillende vergadervormen.

Persoonlijke doelstelling: Mijn doelstelling is om meer ervaring op te doen op het gebied van vergaderen en welke taken van toepassing kunnen zijn. Ook hoop ik te leren om ontspannen te kunnen vergaderen zonder al te veel prestatiedruk en om rekening te houden met de houding van de andere deelnemers van de vergadering.

 

Leerdoel vaardigheid 4: Creativiteit

Je bent in staat om op eenvoudige wijze aangeboden creatieve technieken toe te passen in een aangeboden probleem (case).

Persoonlijke doelstelling: Creatief ben ik wel, maar het uiten van mijn ideeën gaat vaak stroef. Daarom is mijn doelstelling om aan het einde van dit schooljaar een manier gevonden te hebben om mijn creatieve ideeën ook daadwerkelijk om te zetten in iets tastbaars. 

 

 

Leerdoel vaardigheid 6: Gesprekstechnieken

Je bent in staat de belangrijkste communicatietechnieken voor 1 op 1 communicatie toe te passen om op effectieve wijze je doel te bereiken tijdens een gesprek.

Persoonlijke doelstelling: Mijn doelstelling is dat ik op aan het einde van het schooljaar verschillende gesprekken kan houden met mensen zonder dat er al te veel fouten in mijn verhaal zitten. En ik wil bereiken dat ik met de juiste technieken zowel dominante, sociale en afwachtende klanten goed kan bereiken.

Leerdoel vaardigheid 2a:               Samenwerken

Je bent in staat om pro-actief een wezenlijke, inhoudelijke bijdrage te leveren in een team, waarmee het samenwerkingsproces wordt bevorderd.

Persoonlijke doelstelling: Aan het eind van het schooljaar wil geleerd hebben dat ik goed kan samenwerken met bijvoorbeeld groepsgenoten. Het geven van goede feedback naar elkaar, maar ook elkaar motiveren om deadlines te halen hoort hierbij. Bij het behalen van een deadline, hoort ook een planning. Door te plannen en elkaar aan te vullen moet er een goede samenwerking tot stand komen. 

 

Leerdoel vaardigheid 3: Presenteren

Je bent in staat om een inspirerende en visueel aantrekkelijke wijze een presentatie te geven en hierbij de opgedane kennis toe te passen.

Persoonlijke doelstelling: In juni 2015 wil ik bereikt hebben dat ik ontspannen kan presenteren. De doelstellingn luidt dus dat ik mij zeker wil voelen tijdens het spreken voor een (grote) groep mensen.

 

 

 

 

Leerdoel vaardigheid 5: Rapporteren

Je bent in staat de richtlijnen van de opleiding op het gebied van schriftelijk rapporteren toe te passen.

Persoonlijke doelstelling: Omdat ik vrij weinig ervaring heb op het gebied van rapporteren hoop ik in juni 2015 een juiste basis ontwikkelt te hebben op het gebied van rapporteren. Uiteindelijk wil ik bereiken dat mijn mini scriptie aan het einde van het jaar voldoet aan de schriftelijke rapporteisen.

 

 

Leerdoel vaardigheid 7 Feedback geven en ontvangen

Je bent in staat om ‘de regels van feedback geven en ontvangen’ toe te passen.

Persoonlijke doelstelling: Aan het einde van dit schooljaar wil ik bereiken dat ik nuttige feedback kan geven aan mijn klasgenoten en dat ikzelf mijn ontvangen feedback niet ontvang als kritiek.

Maak jouw eigen website met JouwWeb